Hur klarade vi oss?!

23 Jan

Åter måndag och jag andas ut en liten stund… Ibland funderar man lite på hur livet såg ut för bara några år sedan. Jag vet inte riktigt vart vi gjorde av tiden, samtidigt som jag idag aldrig velat byta tillbaka till livet innan vi flyttade till hus och fick barn. Jag känner att vi har haft några rätt intensiva år som har varit otroligt spännande, roliga och innhållsrika och det största som har hänt är givetvis att vi fått våra två underbara tjejer som fyller livet med många skratt! Mitt intresse för inrednig och renovering har också utvecklats och jag känner ibland att det är så otroligt kul att jag inte riktigt kan sluta tänka på det… Jag antar att det är fler än jag som kan känna så ibland?

Tanken slog mig, att när vi flyttade in här i huset så hade vi inte ens en toa på entréplan! Hur klarade vi oss liksom? Det fanns en i källaren och en där uppe, det hade aldrig funkat idag med två barn! Så tur att vi för några år sedan gjorde slag i saken och fixade en. Visst den är inte stor men jag är glad att den finns! Kan inte riktigt föreställa mig att det var köksbänk och skafferi just här när vi flyttad in. Tänk vad mycket som har hänt här i huset på bara några år:]!

2 svar to “Hur klarade vi oss?!”

  1. Louise 23 januari, 2012 den 22:20 #

    Så fin er lilla toalett är. Riktigt härligt med orange accentfärg 😉
    Jag känner precis igen mig 😉

  2. Yenny 24 januari, 2012 den 08:45 #

    Så sant det du skriver, vad gjorde man förr??! Haha, ibland så är allt kaos och jag känner bara ”ÅÅÅÅH, varför skaffade man 1 barn och sen 1 till??!! VAD HAR VI GJORT!!” Men självklart ångrar man ingenting ändå, det är bara i stundens hetta 🙂 Jättefin toa!! och tur att ni gjorde en toalett nere, kommer säkert väl till användning!! i gjorde en liten, men värdefull hall i vårat hus. Förstår inte tanken med tidigare planlösningen,..då skulle man klampa in en bit till köket för att hänga av sig, så skulle vi gå på toa blev men blöt om fötterna. Så en 4 kvadrats hall, liten men guld värd!! 🙂 tack för en bra blogg!! kram kram

Kommentera

