Planering och beslutsångest

31 Jan

Då har hela helgen och lite till passerat utan att det faktiskt hunnit hända så värst mycket här hemma. Vi har snickrat en aning på sängen till barnrummet och lådfronterna i badrummet har kommit på plats.

Eftersom körkortet inte har dykt upp så har nya bilder tagits och idag ska det nya beställas. För övrigt hade vi besök här hemma och var också och hälsade på en kompis hemma hos hans föräldrar som håller på att renovera ett superfint hus ett stenkast från havet. Mycket spännande att följa!

Själv funderar och skissar jag som aldrig förr! Jag som trodde att jag hade en färdig plan för hur det nya barnrummet skulle se ut men inte då.  Ju mer jag tänker, desto fler idéer poppar upp och beslutsångesten gör sig påmind. Jag vill ju fundera och känna in idéerna ett tag också, så att jag inte gör något förhastat och ångrar mig sen.  Det jag måste göra nu är väl att plocka ut de bästa och försöka att få en bra helhet. Brukar du också ha svårt för att bestäma dig?

Den här gången skippar vi IKEA-besök med släp och beställer istället hem allt det stora och tunga för att senare i lugn och ro köpa på oss allt smått. Det är första gången faktiskt, är det någon av er som har testat IKEA handla hemma tidigare?

5 svar to “Planering och beslutsångest”

  1. Louise 31 januari, 2012 den 16:44 #

    Visst händer det att man har svårt för att bestämma sig ibland. Det är riktigt jobbigt!!
    Nej, har aldrig testat handla hemma. Men det är säkert bra, smidigt om inget annat.

    Kram

  2. Yenny 31 januari, 2012 den 19:46 #

    Åh, ska bli riktigt kul att se vad ni hittar på till barnrummet och känner igen beslutsångesten! Då vi har 40 mil till närmaste IKEA ( Men snart bara 16 mil, då IKEA ska till Umeå 2014, hurra!!!) så har jag beställt flera gånger 🙂 Tyvärr går ju bara en liten del av sortimentet att klicka hem, men tycker ändå det varit smidigt! 🙂

  3. whiterainbow 31 januari, 2012 den 22:38 #

    Jo för flera år sen, bodde i lägenhet högst upp! skönt när DHL budet fick springa upp och ner tio gånger med grejer och jag står där och ser på 😉 haha funkar fin fint!

    • Petran på DesignInsight 2 februari, 2012 den 20:54 #

      har ni också långt till ikea? vi har ca 30mil fram och tillbaka! funderar på åka nästa vecka 😉 måste kolla in lite badrumsmöbler!

      När vi köpte ny säng använde vi ikea handla hemma och det funkar perfekt!

      • inredamedmera 3 februari, 2012 den 15:37 #

        Nja, vi har typ 10 mil enkel resa men för oss känns det jobbigast när barnen tröttnat redan på vägen dit… Får bli handla hemma den här gången!

Kommentera

