Tillbaka med ett elementskydd

7 Mar

Nu är jag tillbaka. Det har varit en minst sagt intensiv helg och jag vill tacka min underbara mamma som har ställt upp för mig när min sambo varit i väg och roat sig! Nu är hon på väg hem och sambon åter på jobbet men väntas komma hem om ett par timmar. Barnen har nog saknat sin pappa för det har strulats ovanligt mycket på nätterna och trotsats till tusen på dagarna. Skönt att få lägga det bakom sig och blicka framåt.

Vi har inte hunnit med att fixa något här hemma  men jag kom på att jag har glömt att visa er elementskyddet/förvaringen som vi började fixa med förra helgen. Så här såg det ut när vi monterat bort fönsterbrädan…

…och så här ser det ut idag när skåpen har kommit på plats. Skåpen är fästa i varandra samt i väggen på båda sidorna. Vi har tillfällit stöttat upp undertill där vi kommer att fixa ben av något slag. För er som inte redan vet så kommer skåpen/hyllorna från IKEA och heter Bestå. Det är den grundare varanten och vi kommer att motera dörrar/skivor på dom.

Nu ska jag se om jag inte hinner att kika förbi hos er också. Har varit dåligt med läsande nu under några dagar så jag har lite att ta igen om man säger så, spännande!

5 svar to “Tillbaka med ett elementskydd”

  1. Yenny 7 mars, 2012 den 20:41 #

    Snyggt och praktiskt!! Kommer värmen från elementen ut någonstans mellan, eller över skåpen?? Det är skönt att sakna varandra ibland och bra att få vara ifrån familjen en stund, så uppskattar man allt så mycket mera sen. Toppen med en mamma som hjälpte till att avlasta 🙂 nästa gång tycker jag du ska få unna dig en minisemester!! 😉 kram!

    • inredamedmera 8 mars, 2012 den 10:52 #

      Tack Yenny! Svarar här också eftersom det kanske är fler som undrar… Ja skåpen sitter en bit från väggen så värmen kan passera. Det kommer även att vara öppet undertill som nu, för att luften ska kunna cirkulera.

  2. Louise 7 mars, 2012 den 21:42 #

    Ser supersnyggt ut!!! Mycket förvaring & det är a och o i ett barnrum.

    Förstår att du är måttligt trött efter helgen. Hoppas att det blir bra igen nu när din sambo kommer hem.

    Trevlig kväll, kram

  3. Dessi at [Home and desire] 8 mars, 2012 den 22:31 #

    Så jäkla snyggt och smart! Ja, jag undrade liksom ovan om värmen kommer ut, och det ser jag ju att det gör nu. Men blir det inte varmt där bakom? Jag skulle verkligen också vilja få upp lite skydd så på våra element…

    • inredamedmera 9 mars, 2012 den 15:06 #

      Tack, jo klart att det kanske blir lite varmt. Men eftersom det är öppet undertill också kan ju luften i rummet cirkulera så att det inte blir kallras. Hade det varit ett elelement hade det ju inte gått men när det är vattenburet så ska det inte vara några problem. Om inte värmen sprids som den ska får vi borra hål i bakstycket på de två mittersta ”facken”. Där ska vi inte ha öppningsbara dörrar. Det löser sig alltid på något sätt:). Är ju rätt kallt ute nu och det är inga problem med värmen i rummet:).

Kommentera

