Slut på vinterförvaringen!

1 Apr

Oj vilken underbar helg vi har haft! I fredags tog jag  med mig barnen och hämtade upp C efter jobbet. Sedan drog vi och hälsade på hans kusin med familj där vi också sov över. Så klart blev vi bortskämda med god mat och en hel del gott att dricka till.

Igår åkte vi vidare för att hälsa på min pappa och hans fru där vi också blev rejält bortskämda! För första gången passade vi på att lämna båda barnen och njuta av några helt barnfria timmar tillsammans.

Idag har vi haft besök här hemma och förutom det har vi hämtat hem husvagnen. Jag har så smått börjat sy dom nya överdragen till dynorna men som vanligt blev jag osams med symaskinen:(. Har iallafall hunnit sy färdigt ett överdrag till en av dynorna. Till vänster har ni det nya överdraget och till höger det gamla. Lite skillnad, eller vad säger ni?

Kunde inte låta bli att gå ut och se hur dynan gjorde sig på plats. Det ligger tillfälligt en filt på sittdynan.

Hoppas att eran helg också har varit bra! Har ni några planer inför påsken? Som ni förstår har vi det;)!

11 svar to “Slut på vinterförvaringen!”

  1. Yenny 1 april, 2012 den 18:49 #

    Men sååååå snyggt!!! Det kommer bli jättebra! Kom ihåg att vi har första tjing på husvagn om ni ska sälja den ;)) Skönt att ha barnfritt några timmar, det är alltid mysigt att få rå om varandra själva på tu man hand 🙂 Jag jobbar hela påsken…fre-mån, långa pass men någon måste ju ta hand om gammfolket också 🙂 kram kram!!

  2. Louise 1 april, 2012 den 19:30 #

    Vilken skillnad! Så fint det kommer att bli 😉
    Kan tänka mig att det inte är det lättaste projektet att jobba tsm med symaskinen.

    Har inte haft tid att svara på din senaste kommentar. Hur är det med örat nu? Bättre? Det är väl förkylningen som jävlats med örat.
    Va roligt att hon kryper 😉 Hoppas att de tar god tid på sig innan de börjar gå 😉 nu kommer de inte lika fort fram.
    Vår dotter kryper/ålar mixar lite. Ställer sig upp mot allt! Mysig ålder tycker jag 😉

    Hur gammal är nu din äldsta? Är hon trotsig?

    Ha det så bra gumman & sköt om er
    Kramar

  3. Sofia - Lite om inredning 1 april, 2012 den 20:03 #

    Åh vilken skillnad, så fint!! Vi har oxå en husvagn, ser faktiskt nästan ut som er. Har ni Öggestorp? 🙂 Har ni målat luckorna sjävla eller lämnat in?
    Kram!

    • inredamedmera 2 april, 2012 den 14:04 #

      Om någon annan undrar så är det en Öggestorp och vi har dekorplastat luckorna och målat ytorna bakom.

  4. whiterainbow 5 april, 2012 den 09:11 #

    Vilket fint tyg!
    Tyckte det var läckert med svart sits till detta tyg 🙂

    Eran husvagn kommer bli jätte fin!

  5. Maria Johanna Viktoria Ohvo 29 juni, 2012 den 00:55 #

    Hej, har precis köpt en husvagn och ska göra om dynorna med, har du något bra tips att tänka på, när man kanske inte är den bästa med att sy?

    • inredamedmera 29 juni, 2012 den 07:49 #

      Va roligt! Jag är inte heller proffs direkt;). Jag gjorde så att jag togs av den gamla klädseln och ritade ut mönster på det nya tyget med hjälp av dynorna. Om man orkar sprätta kan man ju även använda den gamla klädseln som mall. Vi valde kardborreband i bakkant vilket gör att man kan justera lite om det behövs.

      Jag gjorde så att jag sydde ihop alla delarna och innan jag sydde fast kardborrebabdet provade jag klädseln på dynan och nålade fast kardborrebandet.

      Hoppas att det gav någonting! Om du har fler frågor så bara fråga!

      • Maria Johanna Viktoria Ohvo 30 juni, 2012 den 16:59 #

        Tack, jo kom till en fråga till.. Tips hur man tapetserar i husvagnen är det samma teknik som inomhus i hemmet? Och ja andra tips funkar utmärkt, för det är fixa med förvaring, rullgardiner och byta på dynorna, men även fixa nya gardiner. Gäller att göra det hemtrevligt, då det är en är ett hem under semestern.

      • inredamedmera 3 juli, 2012 den 12:18 #

        När det gäller tapetsering och målning av vagnen så har vi gjort som vanligt. Eftersom vi gjort det i år och vagnen inte har stått över vintern så vet vi inte om det kommer att spricka. I större delen av vagnen rev vi ner övre lagret av tapeten, spacklade och målade.

  6. KAtarina 1 augusti, 2012 den 18:45 #

    Jättefint! O snyggt tyg på dynorna.Var har du hittat det tyget o har du tips på vad för material som passar?

    • inredamedmera 4 augusti, 2012 den 06:27 #

      Försökte svara på din blogg men det ville sig inte riktigt… Tyget till dynorna är beställt från stoff o stil. Beställde först hem tygprover för att få se tyget på riktigt.

Kommentera

