Sängen och tapeten

7 Maj

Hej igen! Hoppas att ni har haft en bra helg allihopa! Jag kikade lite i arkivet och insåg att det var länge sedan jag visade er bilder från barnrummet som vi håller på att fixa till. Jag som trodde att jag hade visat allt men ack så fel jag hade! Ni har ju inte ens fått se väggen där vi har satt den långa bänkskivan. Den är tänkt som lek- och pysselbänk och ovanför denna kommer vi att sätta upp förvaring i form av hyllor och annat.

Under bänken har vi placerat en förvaringsback från IKEA som är tänkt som leksaksföraring. Jag har valt att endast tapetsera en del av den långa väggen då tanken är att förvaring samt lite annat skoj ska upp på resten av den väggen. Så här såg det iallafall ut i lördags efter att jag hade tapetserat väggen. Tapeten kommer ifrån Fiona och kollektionen Light and bright. Jag är som bekant svag för grafiska mönster speciellt i svart-vitt, så tapeten gillas mycket! Jag hade först bara tänkt att använda den i husvagnen men när det blev över så valde jag att sätta den även här, för en tapet skulle upp och varför inte ta det man har?

image

image

image

image

image

image

image

Framsidan av sängen är nu täckt  med en skiva som vi målat med svart griffelfärg. Som ni ser har också taklampan kommit på plats, även den är återanvänd och endast ommålad. Den röda skrivbordslampan har jag beställt från Ellos och den röda Briospisen som tidigare stått på nedervåningen ska få ta plats längst in i det lilla utrymmet  mellan sängen och väggen. Lite längre har vi kommit nu iallafall, det känns väldigt skönt!

5 svar to “Sängen och tapeten”

  1. Louise 7 maj, 2012 den 20:01 #

    Det blir riktigt fint! Gillar allt 🙂
    Ni/du är verkligen superduktiga. En lilla flicka kommer garanterat trivs som fisken i vattnet.
    Kul att få se lite uppdatering 🙂
    Kramar

  2. Emma 8 maj, 2012 den 20:06 #

    Så himla fint, ni är så duktiga:) Här kommer hon trivas! Å tapeten e jätteläcker, gör sej kanon där och likaså i husvagnen! Ha det bra, kramar emma

  3. Sandra | Inspirera Mera 8 maj, 2012 den 22:51 #

    Åh så fint det blir!

    • cicci 10 maj, 2012 den 11:25 #

      tack för svar 🙂 åh så fint 🙂

  4. Sofia - Lite om inredning 12 maj, 2012 den 21:23 #

    Åh vad fint det blir!! Gillar mycket!! 🙂
    Kram!

Kommentera

