Det drar ihop sig…

9 Maj

Ja, då har jag nästan på dagen varit hemma från jobbet i ett år. Tanken var från början att jag skulle börja jobba nu under våren men med ändrade planer så börjar jag i September i stället. Jag kommer att vara med på ett planeringsmöte på jobbet nu i början av juni för att känna mig lite mer uppdaterad innan det sedan är dags att börja jobba igen.

Mitt i all planering av bröllop och färdigställandet av alla våra påbörjade projekt här hemma har jag nu insett att vår lilla M inte är så liten längre och att vi snart ska fira hennes första födelsedag. Jag har påbörjat mina tårtfunderingar men hittar som vanligt alldeles för mycket fint. Hittade bl.a. en färgglad våningstårta där den översta delen är till födelsedagsbarnet.

Bildkälla

Jag får fundera vidare och hoppas att jag kan bestämma mig snart…

Här hemma händer det inte så mycket i veckorna men på fredag är sambon ledig så då ska vi åka till återvinningen med allt byggavfall och annat som vi samlat på oss. Det som också ska hinnas med är att färdigställa husvagnen samt att försöka göra klart en del av projekten på övervåningen.

Sen hoppas jag givetvis på att det blir fint väder så att vi kan vara ute och njuta av solen. Har ni några planer inför helgen?

 

3 svar to “Det drar ihop sig…”

  1. Louise 9 maj, 2012 den 13:00 #

    Jag älskar att följa dig bligg, därav mitt flitiga kommenterande 🙂
    Snart är det 1-årskalas här med, men först 3-års. Svårt att bestämma!

    Oh…det är ju redan onsdag…hjälp vad tiden går fort. Inga planer ännu 🙂

    Kramar & sköt om er

  2. Yenny 10 maj, 2012 den 07:51 #

    Ja tiden går alldeles för fort…hoppas du hittar en tårta som kan avspegla M, jag gjorde en drömmarnas trädgård tårta då Tuva gillade dom så mycket, (inte snygg, men tanken som räknas?) http://yennyahlin.blogg.se/2011/september/tuvas-ettarskalas.html , MEN NU äntligen till helgen hoppas jag få ta fram utemöblerna!! :)) Det har regnat mycket senaste dagarna så mycket snö har försvunnit! 🙂 och så ska vi grilla på lördag!! Trevlig helg! kram kram

  3. Sofia - Lite om inredning 12 maj, 2012 den 21:20 #

    Vilken fin tårta! Hade aldrig klarat av att göra en sån! 🙂
    Vi har firat vår treåring idag men dagen slutade i magsjuka för honom.. 😦
    Kram!

Kommentera

