Tårtfunderingar

1 Jun

Det finns en hel djungel av fina  och säkert helt underbart goda tårtor där ute. Det svåra är bara att välja en bland alla, den perfekta. Rent estetiskt gillar jag våningstårtor utan ställning bäst men rent praktiskt vet jag inte. Någon som vet om hela tårtan pajar när man börjar att skära?

En annan rolig idé är att skippa tårtan helt eller att bara ha en liten längst upp som brudparet, eller vi då, får skära. Sedan har man en ställning som fylls med cupcakes eller bakelser.  Är inne på den idén men vi får allt fundera lite till.

Det var iallafall en hel drös med bilder från min inspirationsmapp med tårtor. Bilderna har jag hittat via Google.

Hittade du någon som du gillade? Om inte, hur ser din drömtårta ut?

När vi väl har bestämt oss för vilken så kommer vi till det riktigt stora problemet, att hitta någon som kan göra en tårta precis så som vill vill ha den…

3 svar to “Tårtfunderingar”

  1. Dessi at [Home and desire] 1 juni, 2012 den 22:53 #

    Tror det är lättare att tårtan rasar om man har den direkt på… Men det beror nog på hur stor tårta ni ska ha! Jag gillar cupcakes idéen. Då får man också ut rätt antal bitar direkt! 🙂

  2. Yenny 2 juni, 2012 den 07:49 #

    Alla tårtorna var jättefina! Det enda jag kan tycka om tårtor på bröllop, är att de oftast ser så mycket godare än vad de egentligen smakar, tyvärr. De blir nästan för söta, men jag gillar ju hederlig gräddtårta med banan och marsan fyllning och en massa godis och strössel på 😉 hihi.kram kram!!

  3. Linda 2 juni, 2012 den 11:52 #

    Vilka fantastiska tårtor du hittat! Gillade verkligen den svart/vita på slutet. Men jag håller med båda föregående talare, dom ser oftast godare ut än vad dom är och är inte helt lätta att skära…
    Jag gillar idén med cupcakes, man måste ju inte vara helt traditionell jämt 🙂

    Lycka till i allt planerande!

    Kram!

Kommentera

