Redan slut?

3 Jun

Ja nu har snart en vecka till passerat och vår helg har varit minst sagt intensiv och försvunnit snabbare än snabbt!

På lördagsmorgonen tog vi barnen och körde till grannstaden där vi passade på att shoppa lite medan barnen lekte hos farmor och farfar. Vi köpte en present till lilla M, fixade sommarpresenter till fröknarna på förskolan, kompletterade med lite saker till husvagnen och sen blev det lite kläder och annat till mig och barnen.

Det bästa av allt var att jag igår blev moster för femte gången. En liten tjej blev det så nu blir det snart till att boka en biljett till Stockholm för mig och barnen.

På eftermiddagen var det planeringsmöte med jobbet. Jag ville vara med för att redan nu sätta mig in i alla förändringar som skett under det året som jag har varit borta. Det känns väldigt kul men samtidigt lite vemodigt att vår andra tjej har blivit så stor att hon ska börja på dagis om bara ett par månader.

Sen bar det av hemåt och kvällen avslutades för mig med tjejfest och dagen kan sammanfattas som väldigt lyckad!

Idag har det istället tillverkats tårta här hemma. Min vision var bra men jag vet inte om det blev så fint som jag hade tänkt. Jättegod blev den men jag tror utseendet hade blivit bättre om jag hade fått göra tårtan igen, skyller på det iallafall;). Kalaset blev riktigt lyckat med många busiga och fikasugna barn och vuxna.

Legotårta blev det till tjejen som nästan alltid har en legobit i handen;). Hon älskade tårtan, för när tallriken dukades bort blev det vilda protester. Lyckad premiärätning kan man säga:)!

Vad har ni haft för er i helgen?

2 svar to “Redan slut?”

  1. Yenny 4 juni, 2012 den 10:07 #

    Jättefin tårta och grattis till M!! Kul med en tårta som speglar barnens personlighet :)) Grattis till mosterskapet, även om det var femte gången förstår jag det känns lika spännande 🙂 Är själv faster till tre bustroll! (Men faster låter så mycket äldre än moster, ) 😉 hihi. Även jag har vemodskänslor ibland, att tiden gått så fort och då vi planerat att inte skaffa fler kidz, så känns det som ”jahapp, då har man gjort bort detta..vad händer nu då??” 🙂 Men det är samtidigt så roligt när de blir äldre och man inte blir lika bunden och kan hitta på saker tillsammans. Kram på er!!

  2. Louise 4 juni, 2012 den 16:54 #

    Tårtan blev jättefin, vad hade du för fyllning? Om mindre än 1 månad är det dags för 1-årskalas här. Vet inte om jag ska baka själv eller köpa på beställning denna gången 😉
    Hoppas ni mår bra, kram

Kommentera

